en ucuz iek, online iekcisi

iekci

Antalya iekcisi

Uygun fiyata gl

uygun fiyata gl sevgiliye en gzel hediyedir
 // // اخبار-در تقسیمات کشوری ارتقاء بخش، بطور قانونی و بدنبال ارتقاء شهرستان مرکزی پذیرفتنی است
شرح خبر

علی اسدزاده؛

در تقسیمات کشوری ارتقاء بخش، بطور قانونی و بدنبال ارتقاء شهرستان مرکزی پذیرفتنی است

خبرنگار :
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۴۷
کد مطلب : 10388
204

خواهان این هستیم که این اقدام عجولانه نباشد و برای مردم بهطور شفاف ثابت شود که اگر اقدامی انجام میگیرد بر اساس معیارها و ملاکهای قانونی و بررسیهای دقیق و بدون تحمیل به وزارت کشور و عدم تبعیض نسبت به بخشهای دیگر انجام میگیرد

علی اسدزاده؛ از چند سال قبل که شایعه ارتقای بخش چنارشاهیجان به شهرستان مطرح شد به قلم نگارنده چند سرمقاله و یادداشت در این رابطه با عناوین و مضامینی چون «کازرون مستعد استانداری» و یا «ارتقای سیاسی کازرون به فرمانداری ویژه» حداقل مطالبه کازرونی ها قبل از تقسیم شهرستان است، در آنجا بجای مخالفت با شهرستان جدید از حفظ تاریخ و هویت کازرون دفاع گردید؛ مبنی بر اینکه مرز و بوم کازرون همان مرز طبیعی کوه جنوب قائمیه باشد و دهستان هاو روستاهائی از بخش مرکزی کازرون مثل انارستان و بوشیگان که چند سال پیش برای به حد نصاب بخشداری رسیدن چنارشاهیجان به آنجا ملحق نمودند به بخش مرکزی کازرون برگردد و بیشاپور و امام زاده سید حسین جزو لاینفک کازرون باشد و حداقل فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه ارتقاء داده شود که متاسفانه از جانب برخی جدی گرفته نشد و یکی از نشریات منطقه ای در نفی این مطالبه قریب به این مضمون نوشت: «چه مشکلاتی از استان ها یا شهرستان های جدیدالتاسیس (اسم بعضی از آنها) حل شده و چه پیشرفتی داشته اند و یا فرمانداری های ویژه چه خاصیتی داشته اند  که شما بعد از آن باشید!!».
پر واضح است که مسئولیت رعایت معیارها و ملاک های قانونی، اولویت و عدالت نسبت به بخش های دیگر این شهرستان که بعضاً واجد شرایط تر هم هستند، همچنین هزینه هائی که در این موقعیت سخت اقتصادی بر دولت بار می شود، وزارت کشور است که باید پاسخگو باشد.
ولی با توجه به ضعف و نارسایی هایی که ساز و کار انتخاباتی ما دارد و وعده و عیدهای ناصوابی که نامزدهای ادواری انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جلب آرای مردم به اهالی مناطق حوزه انتخابیه مربوط می دهند و موجب بالا بردن چه توقعات به جا و نابه جایی که می شوند و پیدایش مشکلات عدیده ای مثل تفسیمات کشوری زودرس و نارس و تحمیل هزینه های سنگین به دولت و نظام می گردند و تبعات آن همه، جز ایجاد اختلاف و بدبینی بین مردم شریفی که تا دیروز علاوه بر داشتن مشترکات انسانی، اعتقادی، ملی و استانی، همشهری و هم شهرستانی هم بوده اند قابل پیش بینی بوده است. حال که در شهرستان کهن و انقلابی ما بر سر جدا کردن بخشی از این خطه تاریخی و افتخارآفرین، کار به اختلاف و بدبینی رسیده، تا جایی که افرادی ناآگاه و غیرمسئول مرتکب توهین و فحاشی از طریق رسانه های مجازی به یکدیگر می شوند. مسئولین مربوطه در دولت ضمن وظیفه ای که دارند از آنها استدعا می شود که هرچه زودتر قبل از اینکه اختلاف و کینه بین مردم شریف کازرون و چنارشاهیجان ریشه بدواند، با کمک و هم فکری ائمه محترم جمعه، خیرخواهان صاحب نظر، نمایندگان شوراهای اسلامی کازرون و چنارشاهیجان و نمایندگان دهستان های دشت برم، انارستان، شابورات و بوشیگان، به اختلاف افکنی ها خاتمه دهند و با یک بررسی دقیق و کارشناسانه و براساس معیارها و ملاک های قانونی و پذیرفته شده و مدنظر داشتن حفظ هویت و تاریخ پرافتخار و غرورآفرین کلیت شهرستان کازرون، به این وضعیت ناخوشایند خاتمه داده و در یک فضای خیرخواهانه، منطقی و صمیمی به تصمیمی خداپسندانه در جهت پیشرفت و ترقی و تعالی و مصالح و منافع همگانی برسند و باعث تحکیم و تعمیق اتحاد و برادری هرچه بیشتر این مردم نجیب و شریف حول محور منافع و مصلح عموم و حفظ ارزش های دینی و انقلابی گردند.
در پایان نکاتی که به نظر نگارنده لازم به تذکر و مزید اطلاع خوانندگان می رسد به شرح زیر مطرح می شود، ضمناً خوشحال می شویم تا از نظرات خیرخواهانه و دلسوزانه و نقدهای منطقی دیگران هم استفاده کنیم:
1-  در جواب درخواست فرمانداری ویژه که قبلاً مطرح شد، ظاهراً شهرستان کازرون را واجد همه ی شرایط قانونی ندانستند، که لازم دانسته از سروران عزیز در وزارت کشور سئوال شود آیا می توانند بطور شفاف اسامی بخش ها و شهرستانهائی که در این دو سه دهه بوجود آمده اند و واجد تمام شرایط قانونی و ضرورت ایجاد داشته اند و تصمیمات آن وزارتخانه هم بدور از اعمال نفوذ و فشار اشخاص صاحب نفوذ از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و یا خدای نخواسته بر اساس معامله و بده و بستان وزیر و وکیل و یا هرگونه رابطه غیرقانونی دیگر نبوده است، اعلام نمایند؟
2-  همان طور که امام جمعه محترم کازرون در خطبه های نمازجمعه فرمودند و نگارنده هم در یادداشت های قبل متذکر شده است، ما مخالف شهرستان شدن چنارشاهیجان نیستیم ولی خواهان این هستیم که این اقدام عجولانه نباشد و برای مردم به طور شفاف ثابت شود که اگر اقدامی انجام می گیرد بر اساس معیارها و ملاک های قانونی و بررسی های دقیق و بدون تحمیل به وزارت کشور و عدم تبعیض نسبت به بخش های دیگر انجام گیرد و وزارت کشور و دیگر مسئولین محترم تقسیمات کشوری این آمادگی را دارند که اگر بخش های خشت و کنارتخته و جره و بالاده چنین درخواستی داشتند جوابگو باشند و نماینده محترم شهرستان هم خواست آن ها را پیگیری نماید.

نگارنده به عنوان یک فعال سیاسی- اجتماعی شناخته شده و بی طرف استدعا دارم جهت شفاف سازی و اجرای عدالت اجتماعی که همه علاقه مند و مدعی آن هستند، معیارها و ملاکهای قانونی و ضروری ایجاد یک شهرستان را به اطلاع مردم عزیز برسانید تا بدبینی ها رفع گردد و همه از اقدام قانونی حمایت نمایند.
نکته مهم دیگر این است که ارتقای یک بخش از یک شهرستان نباید موجب تنزل شهرستان اصلی گردد، که متأسفانه اینگونه می شود و در این رابطه برای کاهش این تنزل لازم است به مطالبات به حق و منطقی مردم توجه و اقدام شود.
1-ارتقای فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه
2-گشایش راه های مواصلاتی شیراز به بوشهر از طریق کازرون با حفر تونل در کوه های شمال و جنوبی و راه خوزستان به عسلویه از طریق کازرون با اتصال یک جاده اصلی شرقی غربی در طرحی  ملی از فراشند به جاده قائمیه- بوشهر. همچنین راه آهن شرقی- غربی از کازرون که سال هال قبل مطرح بوده و به فراموشی سپرده شده است.
به امید اجرای هرچه بهتر و بیشتر عدالت و دوری از هرگونه فساد و تبعیض

اخبار مرتبط:

موافق: 3219
مخالف: 2014

کازرون خبر پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد را منتشر نخواهد کرد . لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید. توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید



چندرسانه ای