شرح خبر

رضا رستمی ؛

ماجرای جدایی چنارشاهیجان ونودان از کجا آغاز شد ؟

خبرنگار :
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۳۹
کد مطلب : 8701
204

این موضع اما ریشه تاریخی دارد و آن اینکه در زمانی که آقای نوذری ، نماینده وقت مردم شهرستان امکانات وسیعی را به شهر نودان گسیل کرد ، زمینه مسایل امروز ایجاد شد .

به گزارش "کازرون خبر" بیش از دوماه است که زمزمه های جدا شدن یکی از بخش های شهرستان کازرون در محافل خصوصی بیان می شود .
"قائمیه" مرکز بخشی است که بنابر شنیده ها ، نماینده کازرون قبل از ورود به عرصه انتخابات مجلس وعده داده بود آن را به مرکز شهرستان تبدیل کند .
بیشترین آراء آقای رضازاده اما از همان بخشی است که زادگاه اوست که قرار است بخش کوهمره نودان را به آن الحاق کنند و شهرستان جدید "کوه چنار" تاسیس شود .
از عنوان "کوه چنار" که بخش اول آن از نام "کوهمره" و بخش دومش نیز از "چنارشاهیجان" گرفته شده است هم می شود فهمید که مسئولان کوهمره نودان نیز به ازای دریافت و استقرار برخی امکانات در مرکز بخش خود اجازه داده اند تا قائمیه مرکز شهرستان شود و کوهمره نیز جزئی از این شهرستان شود .
استقرار برخی ادارات در حد فاصل دوشهر قائمیه و نودان وعده ای است که نودانی ها در ازای آن موافقت خود را برای جدایی از کازرون دریافت کرده اند .
این موضع اما ریشه تاریخی دارد و آن اینکه در زمانی که آقای نوذری ، نماینده وقت مردم شهرستان امکانات وسیعی را به شهر نودان گسیل کرد ، زمینه مسایل امروز ایجاد شد .
از همان زمان بود که قائمیه با وجود اینکه شهری بزرگتر بود اما از لطف نماینده وقت بی بهره می ماند و امکاناتی به اندازه هیچ را دریافت میکند در حالی که روستایی بزرگ را در آن زمان به شهر تبدیل میکنند و امکانانی از قبیل سینما ، استخر ، زمین چمن و دهها زیرساخت دیگر در نودان ایجاد می شود قائمیه اما کوچکترین پیشرفتی را به چشم نمی بیند.
مطمئنا هیچ کسی با ارائه امکانات و خدمات به مردم بخش ها ناراضی نیست اما توزیع ناعادلانه سهم زیرساخت برای همه ی بخش ها عمده گلایه جدی بود که نماینده نودانی مخاطب آن بود و بر همین منوال استکه  دیده می شود در بحث اشتغال فقط تعداد زیادی از مردم بخش نودان با واسطه گری در صنعت نفت که پردرآمدترین شاخه اشتغال رسمی کشور است ، مشغول به فعالیت هستند.
با این نوع بی مهری به مردم شهرستان به ویژه به مردم چنارشاهیجان و شهر قائمیه از همان زمان برنامه ریزی برای اینکه قائمیه مستقل شود در ذهن  برخی از اهالی این شهر پرورانده شد .
ماجرای شهرستان شدن چنارشاهیجان در سال 94 در همان سال به فرصتی تبدیل شده بود که میتوانست در زمانی که شهرستان خالی از یک نامزد قوی برای نشستن بر سر کرسی سبز مجلس است ، فردی را به اوج برساند و به عنوان نماینده کل شهرستان کازرون به مردم قالب کند .
شیوه وعده برای "شهرستان شدن بخش" مثل برجام ظاهری زیبا داشت و برای همین جذابیت ، با 24 هزار رای به راحتی آقای رضازاده را رسما نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی اعلام می نماید .
تلاش ها از همان آغاز به کار در مجلس شروع می شود . نماینده ای که قرار است قانون گذاری کند و بر حسن اجرای همان قانون نظارت کند در تعامل  با دولتی ها ، دو بخش بزرگ را از شهرستان جدا میکند در حالی که کازرون در روزهای بی کسی به سرمی برد .
این موضوع اما در سکوت پیگیری می شود تا اینکه چند روز پیش هیئتی از وزارت کشور راهی کازرون شده است و قرار است مزنه دهان مردم کازرون را در موضع جدایی این بخش ها از نزدیک بشنود تا اگر مردم واکنش خاصی ندارند ، رسما اقدامات لازم صورت پذیرد.
حالا مردمی که قریب به دوسال است دوست داشتند نماینده شهرستان خود را در مرکز شهرستان و یا سایر بخش ها از نزدیک زیارت کنند و مشکلات عمده شهرستان از قبیل سد نرگسی ، پل بالاده ، تونل محرم ، توسعه راه های ارتباطی بخش ها به مرکز شهرستان و استان را دنبال کنند احساس‌شان این است که پاسخ سوال "پس نماینده‌مان کجاست؟" را دریافت کرده اند و باید خودشان برای خودشان کاری کنند .

اگر تلگرامی هستید ، اخبار ویژه مربوط به جدایی چنارشاهیجان از شهرستان کازرون را در لینک زیر دنبال کنید

 telegram.me/joinchat/BRyqMjvxCEpfR6FOpGHjkQ

اخبار مرتبط:

موافق: 3219
مخالف: 2014

کازرون خبر پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد را منتشر نخواهد کرد . لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید. توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید

  • شهروند نودانی

    • ۱۳۹۶/۵/۱۱ ۸:۳۸    

    جناب رستمی خیلی خیلی بیخود می کنید پای نوذری رو توی این این قضیه وسط می کشید . همون بهتر که که رضازاده دار این کار سرتون میاره . نودان کجا سینما داره که دارید حرافی می کنید. دیگه بهانه ای بهتر از نوذری گیر نیوردید . چرا نمی گی در زمان محمدصادقی بجای اینکه بیمارستان چنار رو تکمیل بکنه بیمارستان خشت راه اندازی شد و خیلی امکانات به گشت گسیل شد جناب رستمی . متاسفم برای کازرون خبر که نمی دونه داره چیکار می کنه . مطمئن باشید با درج چنین مقالاتی کوهمره ای ها اگر مخالف باشند بصورت جدی موافق می شوند و پیگیر این مسئله خواهند شد.

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۶/۵/۱۱ ۹:۴۹    

    دوست عزیز ناراحت نشو
    مردم کوهمره و نودان لایق بهترین ها هستند بدون شک
    باید به این نکته توجه کنید شما جا برای پیشرفت و شهرستان شدن در سال آینده دارید. اما اگر برید زیر نظر قائمیه آیا فکر میکنید اون ها به شما بودجه می دهند؟؟
    ما قبول داریم که در حق شما جفا شده. اما شما حتما به شهر کازرون اومدید و میدونین خودش چقدر محرومه
    با این بودجه کم و تقسیم شدنش طبیعیه که خیلی به چشم نیاد
    اما اگه کازرون فرمانداری ویژه بشه برای همه بخش ها خوبه علی الخصوص مردم خوب و درجه یک کوهمره و نودان

    0
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۶/۵/۱۱ ۹:۵۱    

    دوست عزیز ناراحت نشو
    مردم کوهمره و نودان لایق بهترین ها هستند بدون شک
    باید به این نکته توجه کنید شما جا برای پیشرفت و شهرستان شدن در سال آینده دارید. اما اگر برید زیر نظر قائمیه آیا فکر میکنید اون ها به شما بودجه می دهند؟؟
    ما قبول داریم که در حق شما جفا شده. اما شما حتما به شهر کازرون اومدید و میدونین خودش چقدر محرومه
    با این بودجه کم و تقسیم شدنش طبیعیه که خیلی به چشم نیاد
    اما اگه کازرون فرمانداری ویژه بشه برای همه بخش ها خوبه علی الخصوص مردم خوب و درجه یک کوهمره و نودان

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۶/۵/۱۱ ۱۰:۲۰    

    جناب آقای رستمی بازهم به دربسته خوردید وپای نوذری کشیدین وسط تنها نماینده شهرستا ن کازرون که به تمامی بخشها تاحدی که براشون امکان داشت رسیدگی کردن ازجمله برق،تلفن،آب،جاده وبرخی ادارات وبیمارستان در شهر کازرون وبرای اشتغال جوانان در صنعت نفت هم بدانید که نه تنها نودانیها بلکه بقیه شهرستان هم بی بهره نمانده اند کاش به جای اینکه همیشه کسی که خدمت میکند رازیر سوال ببرید به کسانی که فقط وعده ووعید توخالی می دهند وحتی به اندازه پشیزی خدمت ندارن معترض باشید ودنبال احقاق حق باشید.

    0
    0
  • خیاط

    • ۱۳۹۶/۵/۱۲ ۹:۰۲    

    سلام، جناب رستمی ضمن ادای احترام به جنابعالی ذهن شما را به چند نکته متوجه میکنم . !- آیا میدانید آقای نوذری در زمان وزارت آقای بشارتی خیلی راحت میتوانست بحث شهرستان جدید قطعی کند .و ایشان با اقتدار توان این کار را داشت اما اختلافات دو بخش و تنشها و حاشیه ها در شهرستان و بخشها روی همین موضوع باعث شد ایشان منصرف شوند . و آرامش در شهرستان را ترجیح دادند . 2- آیا میدانید آقای نوذری برای تمام روستاها ی شهرستان کازرون خدمات شایانی داشته است ( مستندات موجود) 3- آیا میدانید آقای نوذری در زمان وزارت نفت بدون هیچ گونه در خواستی از طرف مسئولین قائمیه نسبت به تامین اعتبار و احداث سالن ورزشی و مجتمع رفاهی قائمیه اقدام نمود .2-آیا میدانید آقای مهندس نوذری برای راه آهن فارس اصفهان مبلغ 100 میلیارتومان یکجا اختصاص داد 3-آیا میدانید آقای مهندس نوذری مبلغ 28 میلیار تومان بابت مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد 4- آیا میدانید تاکنون تنها مسئولی که بالاترین سقف اعتبارات به فارس اختصاص داده جناب مهندس نوذری است و ایشان رکوردار هستند . 5-آیا میدانید آزمایشات لرزه نگاری و اکتشاف نفت در کازرون توسط مهندس نوذری انجام شده است 6- آیا میدانید مجوز پتروشیمی شهرستان کازرون با هماهنگی مقام معظم رهبری ، جناب مهندس نوذری اخذ نموده 7- آیا میدانید بعضی افراد و مسئولین محلی در قائمیه بجای همراهی و مطالبه مشکلات مردم قائمیه بیشتر دنبال جو سازی علیه آقای نوذری که توانمندترین نماینده کشور بود ، بودند 8- آیا میدانید آقای نوذری مشکل آب تمام روستاهای دهستان دشت برم را با اختصاص 6 میلیار تومان اعتبار مرتفع ساخت . 9- آیا میدانید خیلی از نماینده های دوره چهارم و پنجم مشکلات حوزه انتخاباتی خود را از طریق مهندس نوذری حل میکردند . 10 -آیا میدانید آمبولانس و بخشی از تجهیزات مراکز درمانی قائمیه توسط مهندس نوذری انجام شد . 11- آیا میدانید در بحث اشتغال تعداد قابل ملاحظه ای از جوانان بخش چنارشاهیجان هم مشغول به کار کرده و شما اطلاعی ندارید ... و صدها مورد دیگر

    1
    1
  • دوسیرانی ام

    • ۱۳۹۶/۵/۱۲ ۱۲:۴۵    

    دوستان عزیز کوهمره ای و چناشاهیجانی...به شدت مراقب باشید اسیر این توطعه خطرناک نشوید..حق شماست که بعد از مدتها به عنوان یک شهرستان از کازرون جدا شده و مستقل شوید ... سخت باید مراقب بود که بین قائیمیه و کوهمره بالاخص شهر نودان اختلافی ایجاد نشود... ما همه یکی هستیم و خواهان ایجاد شهرستانی جدید..

    2
    0
  • ضد رضازاده نامرد

    • ۱۳۹۶/۵/۱۴ ۹:۰۲    

    سلام
    آقای .........که نمیدانم ...................................................... که عقده دوران طفولیت خود را ب یکجا خالی کنی بحث این روزها من را عجیب یاد این بیت می اندازد که یا رب مباد گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بیخبر شود
    آخه مردک من بتو چی بگم
    عقده ت از کازرون چیه؟سید حسین و غار شاپور متعلق به تاریخ این سرزمینن وقتی چنارشیجون اصلاوجود نداشته کازرون بر تارک دنیا مث نور میدرخشیده تا جایی که بحرین هم ازتبعاتش محسوب میشده
    چنارشیجون یه بخشه و کمتر ازبخش خودتم بکشی بخشه چون وجودش بخاطر تردد و شکل گیری جاده ست وگرنه هرگز وجود خارجی نداشت
    بخدا اگه میگفتن نودان اعلان جدایی کرده بااینکه قلبم درد میگرفت و توقع چنین چیزی ازمردم فهیمشون ندارم ولی کمتر زورم میگرفت تاچنارشیطونی که خودمون به وجودش آوردیم
    امیدوارم مکرت بهت برگرده بحق خون شهدا
    خیرنبینی
    ا دلت وامونه آرزوی شهرستان شدن نامردترین نامرد دنیا

    2
    1
  • انصاری پاپون

    • ۱۳۹۶/۵/۱۴ ۱۱:۳۷    

    ما کوهمره ایها حمایت خود ازنماینده محترم جهت اروقای بخشهای چنارشاهیجان وکوهمره نودان اعلام میکنیم....الان موقع وحدت است و اجازه ندیم این فرصت ازدست بره که انشاالله ازدست نخواهد رفت خواست مردم دوبخش همینه....عده ای انگشت شمارسنگ اندازی نکنند که دراذهان اقدامشان باقی خواهد ماند.درود برنماینده محترم که باتمام وجود دردفاع ازحق دوبخش ایستاده...خداحفظش کنه

    1
    0
  • بی طرف

    • ۱۳۹۶/۵/۱۵ ۱۶:۴۵    

    تعجب من از مردم کازرون اینه که تو زمان انتخابات میان و متعصبانه رأی میدن و کاری به منافع جمعی در سطح شهرستان ندارند. و بعد از اینکه با این شیوه غلط یک نفر راهی مجلس شد شروع به تحلیل های تخصصی سیاسی می کنند.
    آخه برادر من ،جناب رستمی شما و امثال شما چرا در بهبوهه انتخابات برای انتخاب فرد اصلح به میدان نیومدید که الآن نیاز به نوشتن این مقاله تشنج زا نباشه؟!! شما متاسفانه بجای اینکه نقش کلیدی مردم رو در آنچه که امروز با اون مواجه هستیم تحلیل کنید شروع به ایجاد دوگانه ی کازرونی و غیرکازرونی کردید. اشتباه بزرگی که سالهاست در این شهرستان تکرار میشه و نتیجه ای جز عقب ماندگی برای مردم نداره.
    شما در راستای همین دوگانه سازی حتی اقدام به تخریب فردی مثل مهندس نوذری کردید. فردی که بی شک بهترین نماینده ادوار مختلف مجلس برای تمامی شهرستان کازرون بود و هنوز هم مردم شهرستان از خدمات این افتخار شهرستان برخوردار هستند.
    خلاصه بحث اینکه ، هرچه بر سر کازرون بیاد از بی تفاوتی مردمش نسبت به امر انتخاب اصلح خواهد بود و لاغیر.

    راستی بد نیست نگاهی به عکس یادگاری نماینده محترم شهرستان با خانم موگرینی هم بندازید.و به تاریخ درخشان کازرون بیشتر ببالید.

    0
    0
  • کاظمی گرگدانی

    • ۱۳۹۶/۵/۲۱ ۲۲:۴۳    

    به کوری چشم ...........حسود و مردانگی و غیرت برادر رضازاده و مردم فهیم کوهمره و چنارشاهیجان نهال شهرستان کوه چنار کاشته شد و بزودی ثمر خواهد داد

    0
    0


چندرسانه ای