• تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
  • کد خبر : 206
  • چاپ خبر

همایون شجریان، «مست عشق» و داستان یک جدایی

دورخیز سینمای ایران برای ساخت اثری با محوریت حکیمان گرانقدر ما ایرانی‌ها؛ مولانا و شمس تبریزی، مطرح‌شدن نام شهاب حسینی برای نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا، همکاری سهراب پورناظری و همایون شجریان و… در روزهای رونق تولید بر صدر اخبار تولیدات سینمایی بود و در ادامه با منازعات بر سر مالکیت

دورخیز سینمای ایران برای ساخت اثری با محوریت حکیمان گرانقدر ما ایرانی‌ها؛ مولانا و شمس تبریزی، مطرح‌شدن نام شهاب حسینی برای نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا، همکاری سهراب پورناظری و همایون شجریان و… در روزهای رونق تولید بر صدر اخبار تولیدات سینمایی بود و در ادامه با منازعات بر سر مالکیت فیلم، تحت‌الشعاع حواشی قرار گرفت. تا جایی که مناقشات یک ساله میان سرمایه‌گذار ایرانی و ترکیه‌ای این فیلم به جدال رسانه‌ای تبدیل شد و در مقطعی سرمایه‌گذار ترک از پخش این فیلم در قالب سریال از یک شبکه ماهواره‌ای خبر داد. کشمکش و تهدید طرفین در اردیبهشت‌ماه امسال اوج گرفت و پس از چند ماه سکوت خبری از اواخر هفته گذشته بالاخره خبر امیدوارکننده درباره پنجمین تجربه فیلمسازی حسن فتحی به گوش رسید. با رونمایی از آنونس رسمی «مست عشق» صفحه رسمی این فیلم در خبر تکمیلی اعلام کرد که با رفع اختلاف نظر بر سر میزان سهم مالکیت فیلم میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک، گروه در حال تدارک برای فیلمبرداری چند سکانس باقی مانده هستند.

در حالی که تصور می‌شد «مست عشق» چالش‌ها را پشت سر گذاشته و بزودی با اکران آن کنجکاوی‌ها درباره خروجی همکاری یک تیم حرفه‌ای به پایان می‌رسد یک جدایی غافلگیرکننده این فیلم را در کانون توجه قرار داد. شامگاه دوشنبه اول آذرماه همایون شجریان و سهراب پورناظری در بیانیه‌ای با اعلام کناره‌گیری از این فیلم نوشتند:«با پایان پذیرفتن مراحل تدوین فیلم سینمایی «مست عشق» در جلسه‌ای با تهیه‌کننده محترم فیلم، آگاهی یافتیم که پروژه توان در اختیار گذاردن امکانات مورد توافق در گفت‌وگوهای آغازین جهت ساخت موسیقی را دارا نیست و با نظر به حساسیت و عشق ما به‌نام و جایگاه حضرت مولوی پذیرش هرگونه محدودیتی در خلق و تهیه موسیقی این اثر، ناممکن می‌نمود. پس بنا را بر این نهادیم که از همکاری در این پروژه کناره‌گیری کنیم. با آرزوی بهترین‌ها برای این اثر».

پس‌از اعلام انصراف این دو هنرمند، مهران برومند تهیه‌کننده فیلم نیز اعلام کرد که خواسته شجریان غیرمعقول نیست و آنچه ما می‌خواستیم هم غیرمعقول نبود. او درباره علت این جدایی توضیح داد: «با توجه به متوقف بودن پروژه در مدت دو سال شرایط همکاری فراهم نشد چون همه چیز بستگی به شرایط ما داشت که نتوانستیم توافق قبلی را ادامه دهیم؛ در واقع علی‌رغم تلاشی که از طرف گروه تهیه فیلم برای رسیدن به یک توافق جدید صورت گرفت اما شرایط مهیا نشد، در نتیجه با کمال رفاقت دوستی و احترام قرار بر این شد که در پروژه‌ دیگری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.»

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، سلما ارگچ، حسام منظور، بنسو سورال و هالیت ارگنچ بازیگرانی هستند که در «مست عشق» حضور دارند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.