• تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۷:۵۳
  • کد خبر : 23
  • چاپ خبر
انتقاد مردم به خطا در یارانه‌های پرداختی

چرا یارانه کرونا به دست برخی نرسید؟

دولت در مقابل اعتقاد دارد که این پایش‌ها را به دقت انجام می‌دهد اما چه شده است که تعداد زیادی اعتقاد دارند با وجود استحقاق موفق به دریافت این یارانه نشده‌اند؟ درباره یارانه کرونا که دولت بارها اعلام کرد این یارانه را فقط به دهک‌های ابتدایی درآمدی می‌پردازد و با توجه به محدود بودن منابع

دولت در مقابل اعتقاد دارد که این پایش‌ها را به دقت انجام می‌دهد اما چه شده است که تعداد زیادی اعتقاد دارند با وجود استحقاق موفق به دریافت این یارانه نشده‌اند؟

درباره یارانه کرونا که دولت بارها اعلام کرد این یارانه را فقط به دهک‌های ابتدایی درآمدی می‌پردازد و با توجه به محدود بودن منابع احتمال دارد که این یارانه را فقط برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز کرده باشد.

تغاد این نفرات رقمی حدود ۲۰ میلیون نفر است و البته نهادهای حمایتی اعلام می‌کنند که ممکن است افراد مشمول حمایت وجود داشته باشند که عضو این نهادها نیستند اما به نظر می‌رسد که دولت ملاک پرداخت را افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی گرفته باشد.

درباره یارانه معیشتی هم دولت اعلام کرده بود که ممکن است خطای پیش آمده مربوط به خانواده‌هایی باشد که حساب بانکی یا مدارک هویتی خود را اجاره داده‌اند و کلاهبردارانی از مدارک هویتی آنها سواستفاده کرده‌اند و یا اینکه گردش مالی حساب آنها بنا به هر دلیلی بالا بوده و از فهرست مشمولان خط خورده‌اند.

گرچه به نظر می‌رسد که با ریزش ارزش ریال و جهش قیمت‌ها تعداد خانواده‌های مشمول حمایت بیشتر شده باشند اما دولت کماکان معیارهای پیشین را برای ژرداخت کمک‌های حمایتی خود در نظر گرفته است.

در ادامه تعدادی از گزارش‌های مردم را درباره خظا در پرداخت یارانه را می‌خوانید:

«چرا برای ما نمی ریزن گناه که نکردیم نه خانه داریم نه حقوق درست حسابی با ۲تا بچه شیر خشک و پوشاک گران ،پول پیش خانه نداریم با ۲تا بچه داریم آواره می شیم»

«کارگرای روزمزد شهرداری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوقشونه با یک فرزند و اجاره نشین که به منم ندادن»

«منم‌ تنهام‌ هیچ‌ درامدی هم‌ ندارم کسی میدونه‌ چیکارکنم‌ کدی چیزی نداره پیامک‌ارسال کنیم»

«تورو به قرآن واسه ماهم بریزین حساب ماهم نداریم این دو مرحله ای که دادن هنوز برای ما به حساب نیامده خدارو خوش نمیاد مستاجرم کارگرم با دو تا بچه تواین گرونی لطفا کنید پیگیری کنید ممنون میشم»

«بیمه پاره وقت با حقوق پاره وقت اداره کار یک میلیون و ۳۰۰ هزار نباید پرداخت بشه اقا سرمایه دار بیمه پرداخت نمیکنه براش واریز کردن یارانه کرونا»

«سلام ماهم مستاجریم ماهی ۸۰۰تومن اجاره خونه میدیم نه خونه داریم نه وسیله ی نقلیه داریم سه تاهم بچه داریم شوهرم یک کارگرساده است چر ابرای مایارانه ۱۰۰تومنی نریختن»

«شما رابه خدا به ماهم ۱۰۰تومان رابدهید.سه تافرزنددارم.ومعیشت هم واقعا خرج زیادی این روزها دارد.تشکر»

«من بنایی میرم یک روز کار هست یک روز نیست . چرا به ما نمیدن چه چوریه خواهش میگنم بریزین»

«من الان بیکار م با هزار بدبختی زندگی می کنم زندگی من با مرگ فرقی نداره»

« من شوهرم ۷ماه بیکاره اجاره نشینیم ی بچه دارم تورو خدا برا ما هم یارانه ۱۰۰تومانی بریزید اخه ما که نه شغلی داریم نه بیمه ای چرا دولت برا ما واریز نمیکنه؟»

«لطفا برای ماهم واریز کنید شوهرم چن ماهه بیکار هست نقاش ساختمان بود چند وقته کار نداره مستاجر هستیم باسه تا بچه قد و نیم قد خیلی ساختمون هست خواهشن برای ما هم واریز کنید»

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.